Tails| LOG |2013

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Wessle View Post
    Hou in je hoofd dat gewicht niet belangrijk is voor groei. Zoals Dorian Yates zegt is het gewicht slechts een middel.
    Het belangrijkste is dat je kwa groei echt je spier wilt slopen, dus dat je de spier die je aan het trainen bent echt kapot maakt door bijvoorbeeld constante spanning , goeie stretch and squeeze trage negatieven e.d.
    Volgens mij had inferno daar een leuk topic over ,iets in de trant van Feeling the muscle vs pushing the weight.

Als je echt sterker wilt worden dan moet je dingen als 5x5 10x3 trainen. Waar je je bewegingen kort en explosief houd, niet zo zeer gefocust op de concentrische beweging.

Nu wil ik gezien je al vaak van schema's wisselt je niet weer een andere richting op helpen, maar ik zie dat je nogal 't een en ander post of kracht gains en massa gains.

Dus misschien dat je hier iets aan hebt wat je verder zou kunnen helpen. Overigens raad ik je aan dat topic van inferno echt even door te nemen. Staan een hoop leerzame dingen in
    De reden dat ik 5x5 heb gekozen is met name omdat ik dit zie als een combinatie van kracht en massa. Gewicht interesseert mij niet ontzettend veel maar als ik in mass gain dan wil ik hier ook wat in terug zien kwa kracht. Op dit moment train ik niet om mijn spieren te slopen omdat ik nog op lage gewichten zit. Heb er wel weer zin in want dat is een heerlijk gevoel.

Echt vaak wissel ik niet van schema wellicht eens in de 3 maanden om te kijken wat beter werkt. Op dit moment probeer ik vooral de manier van trainen te vinden die het beste werkt voor mijn lichaam en dat is pittig. Inferno post altijd wel zinvolle dingen die lees ik ook vaak door. Ik zal het eens opzoeken leer ik er weer wat bij .

Bedankt voor de tips ik zal zien wat ik ermee kan. Zolang iemand nuttig advies geeft en geen broscience ben ik altijd bereid ernaar te luisteren want ik lees vaak artikelen e.d. door al is het om mijn kennis uit te breiden.

Comment

• Absoluut, wie wil er nou groot zijn en nog geen 60kg kunnen benchen.
      Maar het zijn de verschillende manieren waarop je je spieren traint die zorgen voor verschillende resultaten.
      Dat beinvloed je soort groei en nut daarvan.
      Zoek eens wat op over het verschil tussen sarcoplasmic en myofib
      rillar hypertrophy, veelal moeilijke woorden in deze artikelen maar als je er een beetje doorheen leest ga je het langzamerhand wel begrijpen.

Mocht je even in een luie bui zijn komt het verschil kort op het volgende neer; Reps vs Weight.

Je kan aan het einde van elke set (bijv 3x10reps) kapot gaan door het aantal reps wat je met het gewicht hebt gedaan. ( sarcoplasmic hypertrophy )

Of je kan aan het einde van elke set (bijv 10x3) kapot gaan door het gewicht wat je getild hebt omdat je na 3x het gewicht tillen gewoon niet meer kan. ( myofribillar hypertrophy )

D.m.v sarcoplasmic hypertrophy je meer vocht vast houd in de spier. Waardoor die dus groter word, maar niet krachtiger of harder , een zachtere wat rondere spier met minder cuts.

myofibrillar hypertrophy is de variant die er voor zorg dat je *correct me if i'm wrong* zorgt voor meer spiervezels. Waardoor je minder snel groot word, maar weer sterker en harder met meer cuts.

Hoop dat dit het een beetje duidelijk maakt betreft massa gains zonder krachtgains en krachtgains met mindere massa gains

Broomstick_bodybuilding op insta
      F#CK heavy weights

Comment

• Ik zal het eens doorlezen wanneer ik terug van school ben maar denk wel te weten waar het over gaat. De termen alleen zeggen me opzich nog niks maar ik denk er wel al eens iets over gelezen te hebben want het komt me bekend voor.

Comment

• @Wessle
          Ik heb je stuk doorgelezen en ga het bewaren voor wanneer ik weer aan een ub/lb schema begin. Het kan goed van pas komen .

Deze training ging opzich wel lekker, had een goede pomp.

Aan het einde van mijn training zag ik 2 gasten in het squatrack die een beetje aan het kutten waren. Toen ik zag dat een met de knieeen naar binnen ging met de voeten veelste dicht bij elkaar stond en quarter-squats deed greep ik meteen in (zo'n beetje elke grote fout die je kan maken). Normaal ben ik niet zo van het ingrijpen en houd ik me met mezelf bezig maar deze gasten waren echt gevaarlijk bezig.

Ik heb hun een paar tips gegeven de oefening uitgelegd en geadviseerd om op fora te kijken als bodynet als ze serieus willen zijn met hun trainingen. Niemand deed iets terwijl ze aan het squatten waren zelfs de aanwezige instructeur niet terwijl het gewoon vragen om blessures is. Gelukkig vatten deze personen het positief op en gaan ze het verbeteren. Toen ik ze vroeg hoelang ze al aan het squatten waren zeiden ze 2 weken dus opzich niet gek. In mijn gym squatten er nauwelijks mensen dus als ik iemand het uberhaupt zie doen heb ik er al respect voor omdat het toch naar mijn mening de aller belangrijkste oefening is.

squat (had niet door dat ik 62,5 moest doen)
          5x5x65

deadlift
          5x5x65

mp
          5x5x30

chinups
          5x5xbw

bb rollout
          3x iets

Comment

• Originally posted by Tails View Post
            @Wessle
            Ik heb je stuk doorgelezen en ga het bewaren voor wanneer ik weer aan een ub/lb schema begin. Het kan goed van pas komen .

Deze training ging opzich wel lekker, had een goede pomp.

Aan het einde van mijn training zag ik 2 gasten in het squatrack die een beetje aan het kutten waren. Toen ik zag dat een met de knieeen naar binnen ging met de voeten veelste dicht bij elkaar stond en quarter-squats deed greep ik meteen in (zo'n beetje elke grote fout die je kan maken). Normaal ben ik niet zo van het ingrijpen en houd ik me met mezelf bezig maar deze gasten waren echt gevaarlijk bezig.

Ik heb hun een paar tips gegeven de oefening uitgelegd en geadviseerd om op fora te kijken als bodynet als ze serieus willen zijn met hun trainingen. Niemand deed iets terwijl ze aan het squatten waren zelfs de aanwezige instructeur niet terwijl het gewoon vragen om blessures is. Gelukkig vatten deze personen het positief op en gaan ze het verbeteren. Toen ik ze vroeg hoelang ze al aan het squatten waren zeiden ze 2 weken dus opzich niet gek. In mijn gym squatten er nauwelijks mensen dus als ik iemand het uberhaupt zie doen heb ik er al respect voor omdat het toch naar mijn mening de aller belangrijkste oefening is.

squat (had niet door dat ik 62,5 moest doen)
            5x5x65

deadlift
            5x5x65

mp
            5x5x30

chinups
            5x5xbw

bb rollout
            3x iets
            Heb je last van je rug of kan je niet zoveel deadliften?
            Een leuk schema die zowel Kracht als spier gains geeft is de 5x5 beginner routine van reg park. Heb dit 5 maanden-6maanden gedaan en heb ervan genoten.

Comment

• Originally posted by optiflex View Post
              Heb je last van je rug of kan je niet zoveel deadliften?
              Een leuk schema die zowel Kracht als spier gains geeft is de 5x5 beginner routine van reg park. Heb dit 5 maanden-6maanden gedaan en heb ervan genoten.
              Geen van beiden, ik begin licht omdat het een sl schema is. Heb wel een periode last van mijn rug gehad toen ik teveel sets controversial deadlifts maar dat is inmiddels ver te zoeken.
              Last edited by Tails; 08-03-2013, 22:30.

Comment

• Glad 2 be of help
                Wel grappig dat je iemand vandaag op weg heb gehlopen met squatten.
                Ik heb namelijk vandaag iemand van de smith machine weggejaagd naar het normale squat rek.
                F#CK heavy weights

Comment

• Originally posted by Wessle View Post
                  Glad 2 be of help
                  Wel grappig dat je iemand vandaag op weg heb gehlopen met squatten.
                  Ik heb namelijk vandaag iemand van de smith machine weggejaagd naar het normale squat rek.
                  Smith machine is iets dat ik wel gewoon laat gaan, ik zie simpelweg teveel mensen die het gebruiken en om hun allemaal duidelijk te maken dat het 3x niks is dan zit ik m'n tijd te verdoen.

Comment

• Weer lekkere training, heb een gozer geholpen met deadlift techniek te verbeteren. Was ook een opa en idk wtf die aan het doen was maar het zag er een beetje zo uit alleen dan met lpd.

Epic Bench Press Maneuver - YouTube

squat
                    5x5x65

bench press
                    5x5x47,5

barbell rows
                    5x5x47,5

dips
                    5x5xbw

side bends
                    ietsx5x30

Comment

• Mooie rows! Hoeveel weeg je atm?

Comment

• Originally posted by optiflex View Post
                        Mooie rows! Hoeveel weeg je atm?
                        74/75 ik heb een dip gehad in mijn gewicht, toen ik ziek werd ben ik een paar kg afgevallen. Dit zijn trouwens startgewichten nog steeds van mijn schema. De zware lifts moeten nog komen.

Comment

• Waarom spring je eigenlijk niet al gewoon wat meer kilo's omhoog als je weet dat je het kan ?
                          Of is dat tegen de regels :P?
                          F#CK heavy weights

Comment

• Welke kuur doe je nu?
                            "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

• Originally posted by Faabjan View Post
                              Welke kuur doe je nu?
                              500mg test ew
                              50 mg winstrol ed
                              0,12mg clen ed

Die 74kg is natuurlijk ook met 6% bf. Pics kan ik niet laten zien, wil niet dat mensen miren. Eigenlijk bench ik ook 100+ maar zit ik iedereen te trollen.

@Wessle
                              Ik wil me inderdaad zoveel mogelijk aan het schema houden en rustig opbouwen (ook al kan ik daar totaal niet tegen) .
                              Last edited by Tails; 11-03-2013, 17:33.

Comment

• Hehehehe
                                "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X